Tarieven voor de verhuur van de lokalen en diensten

Het gebouw De Lokalen en Diensten De Lokalen huren?

Het College van Burgemeester en Schepenen legde de categoriëen en tarieven vast. Cfr. Artikel 6. van de Uitbatingsovereenkomst:

Het gebruik van de infrastructuur door de hoofdgebruiker Scouts Zaventem is gratis. Daarnaast wordt de uitbater wordt geachte de infrastructuur ter beschikking te stellen aan gemeentelijk diensten, scholen en erkende verenigingen volgens vastgelegde tarieven: 

Categorie 1 A

  • Het gemeentebestuur van Zaventem
  • De gemeentelijke diensten
  • De Plaatselijke Openbare Bibliotheek
  • Het OCMW van Zaventem
  • De Lokale Politie
  • De gemeentelijke kunstacademie
  • De gemeentelijke adviesraden

Categorie 1 B

  • Erkende Zaventemse jeugdverenigingen, hun verenigingen van oudleiding en VZW SLIM.

Categorie 2

  • Erkende Zaventemse verenigingen

Categorie 3

  • De Zaventemse scholen erkend door de Vlaamse Gemeenschap


Voor activiteiten die plaatsvinden op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag dient geen tarief betaald te worden voor “ZAAL beneden” & “Traphal+ bovenzaal”, uitgezonderd op feestdagen.

Tarief per DAG

Cat 1 A

Cat 1 B

Cat 2 

Cat 3

Zaal beneden ( 5 units )

gratis

gratis

80€

10€

Traphal + bovenzaal

gratis

gratis

20€

10€

Keuken

gratis

60€

60€

60€

Rekening houdend met deze afspraken en de verschillende prijzen voor tijdens de week en weekends betekent dit:

Huur van de Lokalen

De Lokalen en Diensten

naamCat  1A ma-doCat  1A WECat  1B ma-doCat  1B WECat  2 ma-doCat  2 WECat  3 ma-doCat  3 WEBuiten Categoriedetails
Grote Zaal (5 units)-----€80-€10€160

De grote zaal van 5 lokalen op het gelijkvloers. Inclusief 1 tafel en 2 banken per lokaal. Moet (enkel) borstel proper zijn na afloop. Geef aan hoe de 5 lokalen moeten ingedeeld worden.

Keuken---€60-€60-€60€60

Standaard huur je de "Koude keuken", zonder gebruik van gaskooktoestellen, friteuse, afwasmachine, potten of pannen. Verplicht te poetsen.

Luifel--------€25

Droog wanneer het regent, schaduw wanneer de zon schijnt. Enkel te gebruiken bij reservatie.
Er mag geen BBQ of vuurkorf worden gebruikt op de betonnen vloer.

Sanitair--------€25

Het sanitair en de vloer moet na afloop worden gepoetst. De gebruiker moet alle vuilbakken leegmaken en zijn afval zelf meenemen. Kan ook apart worden gehuurd en met aparte toegang.

Vergaderlokaal 1e verdieping en traphal-----€20-€10€40

Het tussenlokaal op de gelijkvloers met de trap wordt samen met het vergaderlokaal verhuurd. Hier staan een aantal tafels en banken. Het lokaal moet borstelproper zijn na afloop.

Alle gebruikte lokalen moeten steeds proper achtergelaten worden (borstelproper voor de lokalen, gedweild voor de keuken en het sanitair); alle vuilnisbakken moeten leeggemaakt worden en het afval moet door de gebruiker zelf mee naar huis genomen worden.

Diensten

De Lokalen en Diensten

SLIM heeft zelf heel wat geïnvesteerd in de lokalen; zo werd al het keukenmateriaal inclusief alle appartuur aangekocht door de vzw. Om deze kosten te recuperen mogen we van de Gemeente een vergoeding vragen om deze te gebruiken. Het zou tof zijn dat je ook enkele diensten afneemt van ons (zoals het huren van tafels en banken). Aangezien de verhuur van de lokalen naar de gemeentekas gaat, zijn de diensten de enige vorm van inkomsten voor SLIM. Wij onderhouden hiermee de lokalen, doen verbeteringswerken en reparaties, enz.

naamCat 1A ma-doCat 1A WECat 1B ma-doCat 1B WECat 2 ma-doCat 2 WECat 3 ma-doCat 3 WEBuiten Categoriedetails
Poetsen met water van de lokalen€50€50€50€50€50€50€50€50€75Verplicht te bestellen bij 'catering' evenementen: bv. waar een warme maaltijd wordt geserveerd, een tapinstallatie is geplaatst of wanneer de zaal extra vuil kan worden. De grote zaal mag enkel borstelproper worden gemaakt door de gebruiker, er mag nooit zelf met water worden gepoetst. De uitbater zal de vloer met een machine reiningen.
Huur van Kookpotten€30€30€15€15€20€20€30€30€50

Benodigde potten, pannen en kookmateriaal. Geen borden, bestek of glazen. Prijs per dag.

Huur van Borden en bestek€30€30€15€15€20€20€30€30€50

Borden, bestek en koffietassen. (slechts een zeer beperkt aantal glazen beschikbaar). Prijs per dag.

Tafels en banken (eerste kar)€30€30€15€15€20€20€30€30€50

Een kar met 20 tafels / 40 banken. Wees voorzichtig met de kar voor de deuren en muren!
De tafels en banken moeten proper zijn na gebruik.

Tafels en banken (extra kar)€30€30€15€15€20€20€30€30€50

Bijkomende kar met 20 tafels / 40 banken.

Gebruik van de vaatwasser€30€30€20€20€20€20€30€30€50

Automatische doorschuifvaatwasser met spoelbak en plastic bakken.

Tafels en banken voor herhalende activiteit week€100€100€45€45€50€50€100€100€200

Onbeperkt gebruik van de 40 tafels / 80 banken om vrij te gebruiken. Wees voorzichtig met de kar voor de deuren en muren aub.

Dit is een speciale prijs voor herhalende korte wekelijkse activiteiten, onder voorwaarde dat de gebruiker ze zelf plaatst en nadien weer opruimt.

Verplaatsen van de wanden---------

Gratis: De wanden in de gewenste configuratie laten plaatsen. Gebruikers mogen dit niet zelf doen.

Blauwe vuilniszak PMD€1€1€1€1€1€1€1€1€1Prijs voor het leveren van een blauwe vuilniszak voor  PMD. De gebruiker moet alle vuilbakken leegmaken en zijn afval zelf meenemen.
Groene vuilniszak restafval€5€5€5€5€5€5€5€5€5Prijs voor het leveren van een groene vuilniszak voor restafval. De gebruiker moet alle vuilbakken leegmaken en zijn afval zelf meenemen.
Gebruik van de warme keuken€75€100€50€75€50€75€75€100€150

Voor het gebruik van de gaskooktoestellen (frituur, kookfornuis, ovens, e.d.) maar zonder potten en pannen of afwasmachine.
Verplicht te poetsen en te dweilen na gebruik. Er mag niets van voeding blijven liggen. De gebruiker moet de frietketel en alle vuilbakken leegmaken en AL het afval meenemen. Het frietvet moet in het containerpark worden gerecycleerd. Giet het NIET door de toilet of in de riolering.

Varia---------

Extra kost of korting.

Extra Kosten

Het kan gebeuren dat er iets stuk gaat of dat je geen zin hebt om te poetsen of de vuilnisbakken leeg te maken. Hiervoor rekenen we de volgende prijzen aan:

naamprijsdetails
Achtergelaten afval opruimen (per zak)€10Wanneer niet alle afval wordt meegenomen. Per equivalent van een grote groene of blauwe restafvalzak van 60 liter.
Grote zaal borstelproper maken€50Wanneer de grote zaal niet borstelproper werd gemaakt.
Keuken en keukenvloer poetsen€200Wanneer de keuken niet werd gepoetst en de vloer niet werd gedweild.
Leegmaken en reinigen van de frituur€150Wanneer de frietketel niet werd leeggemaakt en/of gereinigd. Het frietvet moet in het containerpark worden gerecycleerd. Het mag niet door de toilet, in de riolering of elders gestort worden!
Leegmaken van de vuilnisbakken€25Wanneer niet alle afval werd meegenomen. Exclusief de kostprijs van het opruimen van het afval en de gebruikte afvalzakken.
Opruimen van de lokalen na activiteit€15Indien de lokalen niet werden opgeruimd.
Bvb. het opruimen van tafels en banken.
Sanitair en sanitair vloeren met nat poetsen€75Wanneer het sanitair (WC's, vloer, wasbakken) niet werden gepoetst.
Vergaderzaal borstelproper maken€25Wanneer de vergaderzaal of traphal niet borstelproper werd gemaakt.
Gebroken bord€5Prijs per gebroken bord
Gebroken glas€2Prijs per gebroken glas
Glasbraak€100Minimumkost. Een meerprijs kan van toepassing zijn indien de schade groeter is.
Ontbrekend bestek€2.5Prijs per stuk ontbrekend stuk bestek
Schade aan keukenmateriaal€100Minimumkost. Totaalkost afhankelijk van schade.
Verwijderen van plakband, verf of stift€50Wanneer er plakband, verf of stift op (onderdelen van) het gebouw zit Tip: gebruik papieren schilderstape. Deze is makkelijker te verwijderen en goedkoper.